Kundehistorie: Digitalisering hos ILVA
Sådan har ILVA fået succes med deres digitalisering, herunder onboarding af leverandører
ILVA er et velkendt dansk brand inden for møbler og boligindretning, og besøger man deres bolighuse, har de et stort udvalg af blandt andet sofaer, spiseborde, stole og havemøbler samt boligtilbehør.
Det hele startede for mere end 60 år siden, hvor Jørgen Linde åbnede butikken J. L. Møbler i Vanløse. I 1977 skiftede butikken navn til ILVA, og der kom løbende flere butikker til. Senere i 2019 blev ILVA og IDEmøbler samlet under navnet ILVA.
I dag har ILVA 42 bolighuse fordelt over hele Danmark og 8 i udlandet. Virksomheden beskæftiger 900 medarbejdere og omsætter for 1,7 milliarder kroner om året.
ILVA er en stor virksomhed, og hver dag bliver der både sendt og modtaget en lang række forretningsdokumenter.
ILVA udvekslede mere end 5.000 EDI-dokumenter pr. måned (herunder ordrer, ordrebekræftelser og fakturaer) med deres cirka 25 leverandører i mere end 6 forskellige lande.
Med ønsket om at strømline og effektivisere denne proces, besluttede virksomheden sig for at undersøge tiltag, der kunne nedbringe deres manuelle forretningsgange.
I denne kundehistorie kan du læse om, hvordan ILVA har effektiviseret samhandelen med deres leverandører. En stor del af ILVAs EDI- og digitaliseringsprojekt var supplier onboarding, da de havde et ønske om at fjerne det administrative arbejde, der fulgte med at udvekslede forretningsdokumenter via både e-mail og PDF.