Budskaberne skal ramme mange
Baggrunden for International Transport Danmarks imagekampagne er en beslutning på den seneste generalforsamling, om at bruge 20 millioner kroner på at forbedre branchens image.
ITD’s imagekampagne kommer til at bestå af en række parallelle forløb, som retter sig mod forskellige målgrupper:
Dels branchens egne aktører, dels danske trafikanter (såvel bilister som bløde trafikanter), unge (på vej mod en uddannelse), meningsdannere og beslutningstagere (politikere, pressen mm.)
SamarbejdeInternational Transport Danmark har blandt andet allieret sig med medie-professor Anker Brink Lund, Copenhagen Business School, omkring forsknings-delen i projektet, mens kampagnematerialet skal udarbejdes sammen med et professionelt kommunikationsbureau.
Kampagnen og dens resultater skal evalueres og måles løbende.
MåleneMålene med kampagnen er blandt andet, at skabe forståelse for og indsigt i, at:
● Transportbranchen er et uundværligt erhverv for velfærdssamfundet.
● Transportbranchen er et ansvarligt og respekteret erhverv.
● Transportbranchen er et professionelt erhverv, der satser på uddannelse, udvikling, miljø, ansvarlig kørsel.
● Transportbranchen er et godt og attraktivt sted at arbejde.