23948sdkhjf

Freja: Vores økonomi er god og sund

Rygter i branchen får den store transportvirksomhed til at reagere med usædvanlig julehilsen til kunderne.

Rygter i branchen får den store transportvirksomhed til at reagere med usædvanlig julehilsen til kunderne.



Af Gwyn Nissen

”Usmagelig og direkte useriøs rygtespredning” i de seneste uger og måneder har fået Frejas bestyrelsesformand og ejer Jørgen J. Hansen til at skrive et usædvanlig julebrev til virksomhedens kunder.

”Rygterne går med lidt varieret ordlyd på, at Freja skulle være alt fra solgt til gået i betalingsstandsning og erklæret konkurs”, kritiserer Jørgen J. Hansen, der siger, at kolleger i branchen er ”gået så vidt som til at tage direkte kontakt til vores primære leverandører og mange af vore større kunder”.

Jørgen J. Hansen skriver endvidere, at Freja ikke har haft indflydelse på rygtespredningen, men at den har skabt forstyrrelse i virksomhedens hverdag. Han peger på, at Freja ikke har planer om, at blive solgt og at virksomhedens økonomi er god og sund. For at understrege situationen tilbyder bestyrelsesformanden, at sende Frejas seneste halvårsregnskab til interesserede.

Frejas leverandører har fået tilbudt at virksomheden ville afregne kontant.

”Ingen har dog ønsket at tage imod dette tilbud – det tolker vi sådan, at vores samarbejdspartnere og andre, der kender Freja, og vores måde at drive virksomhed på, tror på os og har tillid til os”, skriver Jørgen J. Hansen.

Samling

Freja er ved at samle koncernens virksomheder – på nær EuroTraffic Bic AB – i en fælles enhed under navnet Freja Transport & Logistics, og koncernens er desuden ved at samle kræfterne i et nyt domicilbyggeri i Stilling, der bliver færdig i løbet af denne måned.

Freja samler en del medarbejdere og funktioner i det nye hus og det betyder, at en del medarbejdere skal flytte arbejdssted.

”Ikke alle har – af den ene eller den anden grund – mulighed for at rykke med, men vi har bestræbt os på at gøre tingene så fleksibelt som muligt. Men planlægningen og processen har naturligvis også momentvis skabt forstyrrelser”, skriver Jørgen J. Hansen i kundebrevet, hvori han slutter med at skrive: ”I en tid, hvor finanskrisen kaster sine skygger, ser vi stadig lyst på fremtiden og glæder os til at udfordre den sammen med jer.”

gwyn.nissen@transinform.com
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078