23948sdkhjf

Børnene har fået firmagaven

Velgørenhed: Der synes at være en trend, at såvel kunders som medarbejderes julegaver i disse år i stigende omfang ændres til donationer til velgørende formål.

Velgørenhed: Der synes at være en trend, at såvel kunders som medarbejderes julegaver i disse år i stigende omfang ændres til donationer til velgørende formål.



Claus Favlund, der ejer A B Transport i Fredericia, plejer at køre rundt til sine kunder med en julegave hvert år. Men det blev kun til en enkelt tur i år – med kun én stop: Ejeren af AB Transport afleverede nemlig pengene til kundernes julegaver til lederen af Julemærkehjemmet i Kollund, Vibeke Sørensen.

- Når jeg er kommet rundt med mine to flasker vin, har jeg jo kunnet se, at kunderne havde rigeligt med flasker, siger Claus Favlund.

Han plejer også at sætte julemærker på sine breve, så da kundernes julegaver skulle konverteres til velgørenhed, var han ikke i tvivl om, hvem der skulle have de 10.000 kroner.

Det koster 50 millioner kroner at drive landets fire julemærkehjem. Salget af julemærker - såvel det klassiske frimærke som e-mærket - giver hvert år omkring 20 millioner kroner. Men salget har været faldende – og ventes i fremtiden i bedste fald stagnerende.

- Så vi er afhængige af, at vi arver, får sponsorater og gaver, ligesom vi får midler fra for eksempel tipsmidler og fonde, siger lederen Vibeke Sørensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062