23948sdkhjf

Kontravægttruck fra Atlet

Gaffeltruck: Svenske Atlet er nu parat til at levere kontravægtstrucks i egne farver med introduktionen af den nye serie ’Balance’.

Gaffeltruck: Svenske Atlet er nu parat til at levere kontravægtstrucks i egne farver med introduktionen af den nye serie ’Balance’.



Af Lars Lassen

Atlet Danmark A/S er allerede klar til at levere de første kontravægtstrucks i ’Balance’-serien, der både kan leveres med el-, gas- eller dieseldrevne motorer fra starten af januar 2009.

Det er første gang i den svenske specialist i warehousetrucks 50-årige historie, at der kommer kontravægtstrucks på programmet. Udvidelsen af produktprogrammet betyder, at Atlet fremover kan levere et komplet truck-program under sit eget varemærke.

Introduktionen af Balance-serien betegnes som den sidste byggesten i Atlets totalkoncept, der ud over warehouse- og kontravægtstrucks rummer en række services fra rådgivning med avancerede 3-D modeller, der simulerer kundens lage raktivteter og dermed fastligger behovet, samt service og finansiering.

Balanceserien, der er ganske omfattende, består af en komplet serie af kontravægtstrucks fra små 3-hjulede el-trucks til en 4-hjulet 7 tons dieseldrevet truck i den tunge ende.

Serien rummer i alt 29 forskellige kontravægtstruckmodeller.

Totalkoncept

Når Atlet med et snuptag kan udvide produktprogrammet så markant, så skyldes det naturligvis, at det svenske familieforetagende blev købt af japanske Nissan sidste år. Balance-serien er produceret på Nissans fabrik i Pamplona i Spanien, men leveres i Atlets karakteristiske gule farve.

- Den nye truckserie betyder, at Atlet nu er i stand til at tilbyde vores kunder et komplet produktprogram inden for både lager- og kontravægtstrucks. Der er generelt et stærkt kundeønske om at begrænse antallet af leverandører. Det gælder også, når der er tale om internt transportmateriel. Det behov er vi nu i stand til at opfylde på både materiel og service, siger adm. direktør Bengt Kristiansson.

- Kunderne fokuserer i dag på helheden og de fleste spørger ikke, hvornår vi kan have en montør ude hos dem, men hvornår vi har repareret en truck, der er brudt sammen. Løftemateriel er et nøgleværktøj i mange virksomheder og hvor man tidligere måske havde en truck i reserve, så er det sjældent i dag. Derfor er det en af vores helt store styrker, at vi har 60 montører, der er klar til at rykke ud, hvis der er noget der går i stykker, siger marketingschef Jesper Rojahn, Atlet Danmark.

ll@transporttidende.com
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078