Hvad gør man i dårlige tider
Finanskrisen kradser og i en sådan situation bør virksomhedsejere kigge på, hvem deres kunder er, hvilke typer, hvilke markeder de opererer på og ud fra det vurdere, hvordan det kan komme til at påvirke ens virksomhed.
Af Finn Bjerremand
Det sagde advokat Andre Rouvillain på et møde i DTL’s Region Syd. Advokaten gav også et godt råd om, at få kigget på hvordan virksomhedens ejerforhold er, hvor meget hæfter ejeren for o.s.v.
- Måske er din virksomhed ikke berørt af situationen lige nu, men pludselig kan der være forhold, som alligevel påvirker din virksomhed, siger Rouvillain.
Man bør også tilpasse kapaciteten og her indrømmede Andre Rouvillain, at det nok er svært at sælge lastvogne lige nu:
- Men det er dyrt at have overskud af kapacitet og det er billigere at købe sig til ekstra kapacitet i spidsbelastninger, også selv om man betaler en høj pris.
En anden opfordring lød på, at få kigget på medarbejdersituationen, så virksomhedsejeren er klar over, hvordan man vil håndtere en tilpasning af medarbejderstaben.
Andre Rouvillain gør opmærksom på, at krisetider også har positive sider, da der opstår nye muligheder: Og dem, som er bedst til at klare forandringer, er også dem, som klarer sig.