23948sdkhjf

Fleksibilitet tæller hos Skak

Skak Specialtransport i Rødekro har svært ved at følge med efterspørgslen – så der skulle en ny kran til.

Skak Specialtransport i Rødekro har svært ved at følge med efterspørgslen – så der skulle en ny kran til.



Af Gwyn Nissen

Det kan godt være, at der er afmatning i byggeriet, men i så fald mærker Skak Specialtransport endnu ikke meget til det. I Rødekro har junior, Lars Skak, travlt med at få de otte kranbiler og to mobilkaner til at slå til, så derfor har virksomheden fået sin niende kranbil.

Højbjerg Maskinfabrik (HMF) har leveret kranen (Odin OK6), mens MAN i Padborg har leveret en tilhørende TGX-lastbil.

- Vi har i forvejen en del større kranbil – op til 125 ton/meter – men manglede en mindre kran til små opgaver, siger Lars Skak, der står for den daglige drift i virksomheden, som han ejer sammen med sin far Magnus Skak, der er direktør.

Der er ansat to nye chauffører, så der nu er 25 ansatte i virksomheden, der for to år siden flyttede fra Tønder til Rødekro.

- Vi må sige at der er mere gang i den på østkysten. Det går bare stærkere og vi har fordoblet forretningen siden vi flyttede hertil, siger Lars Skak.

Magnus Skak peger endvidere på de besparelser der ligger i, at firmaets chauffører ikke længere skal køre tværs hen over Sønderjylland:

- Vi sparer brændstof – men også en halv time hver vej, og det betyder noget med de stramme køre- hviletidsregler vi har i dag.

Den nye kranbil har en kapacitet på 58 ton/meter og såvel kran som støtteben kan betjenes via fjernbetjeningspanel.

- Den har desuden et elektronisk stabiliseringsprogram, så kranen aldrig mister sin stabilitet, påpeger Søren Dünnweber fra HMF.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078