23948sdkhjf

Brændstofbesparende dæk forbedrer indtjeningen

I takt med at brændstofpriserne stiger og stiger, bliver der fokuseret endnu mere på besparelses-mulighederne. Én af de måder, man kan få omkostningerne ned på, er at vælge dæk, som effektivt minimerer brændstofforbruget – den evne har Goodyear nu fået en pris for

I takt med at brændstofpriserne stiger og stiger, bliver der fokuseret endnu mere på besparelses-mulighederne. Én af de måder, man kan få omkostningerne ned på, er at vælge dæk, som effektivt minimerer brændstofforbruget – den evne har Goodyear nu fået en pris for



Der er tale om Goodyears teknologi for lastvognsdæk - Fuel Max – som af det anerkendte magasin Heavy Duty Trucking har fået Nifti-Fifte-prisen for bedste nye produkt 2007.

- Løbende undersøgelser viser, at omkring 30 procent af en lastbil-flådes omkostninger er direkte forbundet til brændstof, mens omkostningerne på dæk er 1,5pct.

En investering i brændstof besparende dæk vil derfor omgående hæve fortjenesten for alle flåder, fremhæver Goodyear.

Serge Daleiden, der er Commercial Business Director fra Goodyear, udtaler:

- Det er vigtigt at lastvognsproducenter og flåde-ejere forstår værdien af Fuel Max Teknologien. Vi her set, at evigt stigende brændstof omkostninger driver alle til at forsøge at minimere lastvognens brændstofforbrug. Brændstof besparende dæk er en meget effektiv vej til at minimere denne omkostning.

Langtursdæk

Fuel Max teknologien er designet til langturs-dæk og er en kombination af design og materiale-fordele, lyder det fra Goodyear, som påpeger, at denne dæk-teknologi forbedrer brændstofforbruget og sænker forureningen samtidig med at kilometer-egenskaberne og bremsninger på våd vej også bliver bedre.

- Teknologien har udviklet forbedret mønster sammen med avancerede gummiblandinger udviklet af producenten for at optimere brændstof-økonomi og samtidig opretholde en lav omkostning pr kilometer for alle flåder og operatører.

- Ved analyse af rullemodstandsfaktorer fandt Goodyear ingeniører ud af, at mønstret (mønster, riller og compound) tegner sig for mere end halvdelen af dækkets rullemodstand. Derfor er mønstrets opbygning et vigtigt element i den nye teknologi, forklarer Goodyear, hvis interne forskning viser, at af alle omkostninger, der er involveret i en lastvogns økonomi udgør brændstof alene 30 procent.

Klar besparelse

- En investering i at effektivere brændstofforbruget med den nye Goodyear Fuel Max teknologi vil vise besparelse med det samme i form af lavere brændstofforbrug og dermed bedre økonomi for hele den samlede flåde, fastslår Goodyear.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063