23948sdkhjf

Tættere på kunderne

Blue Water går mod strømmen med et veludbygget landsdækkende netværk

Blue Water går mod strømmen med et veludbygget landsdækkende netværk



Af Lars Lassen

Med 11 lokale kontorer fordelt over hele Danmark går Blue Water ret imod den fremherskende visdom i branchen, hvor idealet er et centraliseret netværk med et til to store distributionscentre.

Blue Waters stifter og direktør Kurt Skov ser nemlig store og langtidsholdbare fordele ved at være fysisk tæt på kunderne.

- Man får en meget tættere kontakt med kunden, når man er placeret lokalt. Man bliver brugt meget mere i rådgivning. Ikke kun til selve transporten, men helt ind i virksomheden og hvad der foregår der. Det tager naturligvis mere tid og det er dyrere, at anvende en sådan forretningsstrategi. Men du holder også bedre på kunderne, fordi du får en mere personlig kontakt, der er mere langtidsholdbar, siger Kurt Skov.

Mange vil købe lokalt

Han mener også, at hovedparten af de mindre og mellemstore virksomheder i Danmark hellere vil købe lokalt, fordi de gerne vil kende deres leverandører.

- Større firmaer vil nok have en tendens til at fokusere mere på pris og de er derfor ofte mere tilbøjelige til at vælge de store centraliserede speditører. Men mellemstore og mindre virksomheder foretrækker ofte at samarbejde med lokale leverandører.

Målgruppen

Vi arbejder naturligvis gerne for store virksomheder, men vores målgruppe er mere de mellemstore og mindre kunder, som føler sig mere lokalt forankret, fortæller Kurt Skov.

Men det er ikke kun lokalpatriotisme, der motiverer transportkøberne til at vælge lokale transportører.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078