23948sdkhjf

Maut til alle

Tysk tænketank foreslår kraftig udvidelse af maut-opkrævningen for at dække efterslæbet på infrastrukturen.

Tysk tænketank foreslår kraftig udvidelse af maut-opkrævningen for at dække efterslæbet på infrastrukturen.



Kun en lille tredjedel af den årlige tyske maut-indtægt på 3,4 mia. euro bliver reinvesteret i vedligeholdelse og udbygning af den tyske infrastruktur. Derfor forslår et forum af konsulentvirksomheder nu, at man udvider opkrævningen af mauten til at omfatte personbiler og en større del af det tyske forbundsvejnet end motorvejsnettet.

Det er den eneste måde man reelt kan sikre den nødvendige finansiering, mener eksperterne fra blandt andre Dornier Consulting og Schmid Traffic Service. Det er blandt andet det markante vedligeholdelsesefterslæb på forbundslandevejene, der bruges som argument for at udvide opkrævningsgrundlaget for mauten.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063