23948sdkhjf

DFDS satser strategisk på Østersøen

DFDS forsætter sin investerings-strategi og satser nu på en yderligere styrkelse af rutenettet i Østersøen, hvor markedet for søtransport af fragt og passagerer forventes at vise fortsat vækst i de kommende år.

DFDS forsætter sin investerings-strategi og satser nu på en yderligere styrkelse af rutenettet i Østersøen, hvor markedet for søtransport af fragt og passagerer forventes at vise fortsat vækst i de kommende år.



Væksten er især drevet af økonomisk vækst i Rusland, SNG-landene og de baltiske lande.

Rutenettets kapacitet udvides derfor med et nyt kombineret passager- og fragtskib (ro/pax), der bygges på det italienske værft Nuovi Cantieri Apuania.

Skibet er aftalt leveret i maj 2009, hvor det vil blive indsat på DFDS’ rute mellem Kiel i Tyskland og Klaipeda i Litauen.

- Det vil give en særdeles mærkbar forbedring af ruten såvel for vore passagerer som for vore fragtkunder. Ruten kan efter indsættelsen medtage både flere passagerer og flere lanemeter gods, og jeg er sikker på, at ruten bliver et stadig mere populært og komfortabelt alternativ til vejen gennem Tyskland og Polen, hvor stigende vejskatter og overfyldte veje belaster transporten, siger medlem af koncernledelsen, Executive Vice President Peder Gellert Pedersen

Strategien

Investeringen er inklusive levering, udrustning og særlig indretning i størrelsesordenen 600 mio. kr. hvoraf 100 mio. kr.

- Med denne investering følger vi op på vores strategiske mål om at styrke og udvide vores rutenet, især rettet mod konceptet med kombinerede fragt- og passagerskibe i Østersøen. Samtidig forynger vi vores flåde, siger DFDS’ koncernchef Niels Smedegaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063