23948sdkhjf

Efterlyser svar fra DTL

Ifølge DTLs egen hjemmeside stormer DTLs arbejdsgiverforening frem blandt vognmænd, som har arbejdsgiverinteresser.

Ifølge DTLs egen hjemmeside stormer DTLs arbejdsgiverforening frem blandt vognmænd, som har arbejdsgiverinteresser.



Ifølge hjemmesiden har DTL haft succes med at udvikle sin organisation til også at omfatte arbejdsgiver-service til sine medlemmer, og på under to måneder har DTLs arbejdsgiverforening fået over 400 medlemmer. Dette tal er stigende, hedder det videre på hjemmesiden.

Samtidig er der dog blevet sået tvivl om hvorvidt DTL nu er klar med det hele, når arbejdsgiverne skal have varetaget deres interesser. Derfor har TNN, desværre forgæves, rettet henvendelse flere gange til DTLs direktør for at få besvaret nogle presserende spørgsmål.

Spørgsmålene lyder bl.a. Har DTL A nogen forhandlingsret i overenskomstregi?

Begrundelsen for dette spørgsmål ligger i, om ikke det er 3F og ATL, der har overenskomsterne, og om man ikke er bundet af det fremover? Kører man bare videre med de nuværende overenskomster frem til næste forhandling? - og hvad sker der ved næste overenskomstforhandling? - fører DTLs nye arbejdsgiverforening da sine egne forhandlinger? Hvad bliver prisen for evt. tiltrædelsesoverenskomster? Bliver det ikke dyrere for vognmændene, ved f.eks. en lidt højere timeløn? Hvordan er DTL arbejdsgiverforenings medlemmer stillet med hensyn til feriekort – er der etableret en ordning fra den første dag, hvor arbejdsgiveren vælger at være medlem af DTLs arbejdsgiverforening? Kan konflikter ikke ende i dyre løsninger for arbejdsgiversiden - hvis der pludselig opstår en situation med et eller andet, der kan fortolkes - kan DTLs arbejdsgiverforenings medlemmer ikke risikere at skulle betale dyrt for at klare problemet? Hvad med hele uddannelsesområdet og hvad med uddannelsesstøtte til lærlinge etc., hvordan tackles det i fremtiden. Er DTLs arbejdsgiverforenings medlemmer sikret tilskud til deres lærlinge, og hvad med området for efteruddannelse af chauffører? Alle disse spørgsmål har det desværre ikke været muligt at få svar på. TTNs redaktion er blevet lovet flere gange, at der vil komme en telefonopringning. Der er dog ikke sket noget som helst. Mon ikke der sidder mange vognmænd ude i landet, som gerne vil kende svarene på disse spørgsmål, inden de tager beslutning om, hvor de i fremtiden skal have varetaget deres arbejdsgiverinteresser.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093