23948sdkhjf

Universal Transport klarede udfordringen

Mange transportvirksomheder har i de seneste par år oplevet en travlhed og en vækst, som kan tage pusten fra de fleste. Derfor gælder det om sikre sig, at firmaets systemer også kan følge med udviklingen. Ofte er det ikke nok bare at gøre mere af det samme. Måske skal man have udviklet et IT-system, som kan være med til at sikre virksomhedens fortsatte vækstmuligheder.

Mange transportvirksomheder har i de seneste par år oplevet en travlhed og en vækst, som kan tage pusten fra de fleste. Derfor gælder det om sikre sig, at firmaets systemer også kan følge med udviklingen. Ofte er det ikke nok bare at gøre mere af det samme. Måske skal man have udviklet et IT-system, som kan være med til at sikre virksomhedens fortsatte vækstmuligheder.



Det var i hvert fald en sådan udfordring, som Universal Transport stod overfor som vækstvirksomhed, og som førte til, at man valgte en specialudviklet løsning med Visma Business. Det var på mange måder en pioneropgave, men nu kører det.

Universal Transport blev grundlagt i begyndelsen af ’90erne af Brian Søgaard og har i dag 62 medarbejdere og 47 biler i forskellige størrelser.

Universal Transport & Flytteforretning ApS består af en flytteafdeling, der flytter indbo for private og erhverv, en kørselsafdeling, der transporterer business to business gods samt et lagerhotel, hvor man oplagrer og håndterer gods for en række danske virksomheder, herunder bl.a. køkkenfirmaer,i Vejle. Virksomheden har især i de senere år haft fart på, og nu råder man over ikke færre end 20.000 kvadratmeter lager, fordelt på tre adresser i Vejle.

- Den vækst, vi har oplevet især de seneste par år, betyder selvfølgelig, at vi internt står over for nye udfordringer ved at håndtere og administrere større datamængder og opgaver. Vi havde et DOS baseret system, men dets dage var talte, fortæller IT-ansvarlig Niels Jørgen Dixen og derfor gik man sidste år i gang med at afsøge markedet for nye muligheder. Valget faldt på Visma Business, på grund af systemets fleksibilitet, pris og muligheden for at for specialudvikle et transportmodul.

- Og så gik Visma Business ellers i gang med at analysere vores arbejdsgange. Analyserne mundede ud i en rapport, der beskrev os og gav et bud på optimeringer og på, hvordan transportmodulet skulle skrues sammen, fortæller han.

I dag er vi nået dertil, at vi ikke kan forestille os en arbejdsplads uden Visma Business og transportmodulet. Det styrer vores økonomi og transportmodulet styrer – fordel i tre systemer – lager, flytning og kørsel, siger Niels Jørgen Dixen.

I lagermodulet holder Visma Transport nøje styr på hvor mange varer, der kommer ind på lageret og forlader det. Næste step er at gøre registreringen til systemet digital, f.eks. med håndscannere og stregkoder på lagervarerne. Systemet beregner, hvor mange dage kunderne skal faktureres for – udregnet efter kolli, vægt eller antal og efter kubikmeter, antal pallepladser eller antal kvadratmeter.

- Det er meget lettere nu, vi får en langt mere præcis udregning og undgår fejl, siger han og glæder sig over, at samme lethed præger systemets flyttebooking.

- Vi har et mere effektivt flow end tidligere. Generelt kan man sige, at vi har fået luget en masse dobbeltfunktioner væk og reduceret i papirstakkene, lyder det fra Niels Jørgen Dixen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063