23948sdkhjf

DTL’s formand har 25 års jubilæum

Det er i dag 25 år siden, at vognmand og formand for DTL, Jørgen Egeskov, etablerede sin vognmandsforretning Vamdrup Specialtransport.

Det er i dag 25 år siden, at vognmand og formand for DTL, Jørgen Egeskov, etablerede sin vognmandsforretning Vamdrup Specialtransport.



Starten skete med en MAN-lastvogn med en 50 tonmeter Effer kran og en tilhørende nedbygget påhængsvogn. Et vogntog han overtog efter vognmand Holger Dahl i Vamdrup, hvor Jørgen Egeskov indtil da selv havde siddet bag rattet som chauffør i det pågældende køretøj.

Udviklingen er siden løbet stærkt i de forløbne 25 år og VST, som firmaet kaldes i daglig tale, er blevet til en stor og meget specialiseret transportforretning, der også omfatter såvel løsning af løfte- og bakseopgaver med store og små lastbilkraner, samt med mobilkraner og specialudrustning.

Lange emner

Samtidig har virksomheden ekspertise i transporter af lange emner, så som vindmøllevinger, hvor transport af emner med en længde på over 60 meter er hverdagskost.

Om størrelsen på virksomheden, siger vognmand Jørgen Egeskov til TTN:

- Det har aldrig været noget mål for mig at få en bestemt størrelse på virksomheden. Derimod har jeg altid haft en vision om, at virksomheden skal være lønsom, og så er det ellers kunderne, der afgør hvor stor virksomheden skal være. Vi servicerer kunderne og giver en god service. Så er det op til kunderne, om vi skal udføre opgaverne. Det har dog været et slæb at nå hertil, men det har også været sjovt. Det skyldes ikke mindst, at man interesserer sig for den gren som vi satser på, en gren der jo også kræver god teknisk indsigt, siger Jørgen Egeskov.

Hos VST lægger man stor vægt på at have veluddannet og kompetent personale.

Vigtigt tandhjul

Om fremtiden for transportbranchen siger Jørgen Egeskov:

- Transport i alle afskygninger er det som holder samfundet i gang. Alt bliver transporteret på et eller andet tidspunkt, og transport er til enhver tid inde i billedet. Vores opgave er så at holde samfundet kørende på den meste effektive måde.

Jørgen Egeskov drømmer dog også om, at samfundet bliver bedre til at sætte pris på transporterhvervet og honorere branchen for indsatsen.

- Man skal huske på, hvis man piller et tandhjul ud af systemet, så holder hele systemet op med at virke. Samfundet skal passe på, at det ikke selv demonterer det tandhjul. Livet på moderne vilkår, kræver transport som vi kender det i dag, slutter Jørgen Egeskov.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079