Nu går FDE over broerne
Fremover vil FDE servicere danske transportvirksomheder både fra hovedkontoret i Padborg og fra lokale servicecentre rundt om i Danmark. Udvidelsen kan ses i forlængelse af ”kampen om vognmandssjælene”, hvor DTL med sin nye arbejdsgiverforening har slået på sin lokale forankring. Som bekendt har DTL og ITD (som ejer FDE) valgt hver sin organisatoriske vej, nemlig Dansk Erhverv og HTS/Dansk Industri
Således vil FDE Service Center blive opdelt i FDE Center Øst med et kontor på Sjælland, i FDE Center Jylland Nord med et kontor i Nordjylland, og FDE Center Jylland Midt/ Fyn samt FDE Center Sydjylland. De to sidstnævnte betjenes begge fra hovedkontoret i Padborg, oplyser FDE
FDE er en blomstrende service-forretning, som betjener såvel sin ejer ITDs medlemmer indenfor eksportkørsel, som en stor kreds af udenlandske kunder.
Til at lede Service Center Syd og Service Center Jylland Midt/ Fyn er udpeget Allan Thomsen, der har mange års erfaring fra FDE’s Forsikringsservice. Som leder af Service Center Øst er ansat Lene Mazur, der kommer fra en stilling som leder af DTL Regionskontor Sjælland. Stillingen som leder af Service Center Nord er endnu ikke besat.
FDE har gennem mere end 25 år specialiseret sig i at udvikle administrative serviceløsninger og målrettede rabataftaler til transportbranchen fra domicilet i Padborg sammen med ITD, fremhæver organisationen.
Lokale konsulenterFDE ønsker med det nye tiltag at komme tættere på kunderne.
- På den måde er vi i stand til at tilbyde og udvikle relevante løsninger og produkter, der understøtter vognmandens forretning i et stadigt mere konkurrencepræget marked, fastslår John V. Thomsen, direktør i FDE og tilføjer: – Vi har derfor valgt at etablere FDE Service Center, der med placering rundt i landet skal betjene vognmændene i deres lokalområde. Hermed kan vi tilbyde et unikt koncept til vognmanden: nærhed i form af den lokale FDE servicekonsulent kombineret med et bredt dækkende team af specialister på alle fagområder i Padborg både nationalt og internationalt, konkluderer John V. Thomsen.
Flere brancherMed i billedet hører også, at FDE’s services i dag også benyttes af medlemmer af brancheforeninger uden for transportbranchen, og det større antal potentielle kunder har ligeledes medført et behov for at udvide antallet af servicekonsulenter også decentralt, lyder det fra FDE, som i dag beskæftiger ca. 110 medarbejdere.