DFDS øger frekvensen
Nu udvider DFDS A/S ruten mellem Klaipeda og Karlshamn, så der bliver syv ugentlige afgange.
Den nye sejlplan for den kombinerede passager- og godslinie mellem Karlshamn i Sverige til Klaipeda i Litauen træder i kraft 1. december 2007.
- For at imødekomme efterspørgslen fra vores kunder har vi besluttet at øge antallet af daglige afgange fra seks til syv afgange om ugen, forklarer Anders Refsgaard, Deputy Director, DFDS A/S.
Dermed vil der på alle ugens syv dage hver aften være afgang fra både Karlshamn og Klaipeda. Ruten vil fortsat blive besejlet af LISCO PATRIA og KAUNAS.
Tog- og lastbil- Vi fik mulighed for at øge frekvensen på ruten nu, eftersom den ene ugentlige afgang til havnen i Baltijsk er blevet erstattet af en ny kombineret tog- og lastbilslinje fra Sassnitz/Mukran til Baltijsk, siger Anders Refsgaard.
- Og jeg tror også, at øget frekvens og kapacitet på linjen mellem Karlshamn og Klaipeda er det rigtige svar på markedskravet og på vores kunders transportbehov, tilføjer han.
Rederiet øger kapaciteten til og fra Baltikum yderligere i februar 2008, når det nybyggede fartøj Tor Corona bliver sat ind på DFDS’ rute fra Danmark til Klaipeda. Tor Corona erstatter efter planen Tor Maxima på ruten Fredercia-København-Klaipeda i slutningen af februar næste år.
En tredjedel mereTor Corona er det første af fire nye skibe, der er bygget i Kina. Skibene har en kapacitet på 3.178 lanemeter, og derved øges den totale kapacitet med 33 pct.
- Vi glæder os meget til at kunne tilbyde vores kunder en større kapacitet. Og vi har planer om at invitere både kunder og forretningspartnere til et Open Ship-arrangement på TOR CORONA først på foråret, siger Anders Refsgaard.