23948sdkhjf

Det går stærkt hos Prime Cargo

I Kolding ligger Fjernøsten lige rundt om hjørnet. De nye elektroniske muligheder, som Prime Cargo A/S har opnået med en it-brancheløsning, gør kontakten med virksomhedens kontorer i Fjernøsten nem og overskuelig. Elektronisk overførsel af filer letter arbejdsgangene

I Kolding ligger Fjernøsten lige rundt om hjørnet. De nye elektroniske muligheder, som Prime Cargo A/S har opnået med en it-brancheløsning, gør kontakten med virksomhedens kontorer i Fjernøsten nem og overskuelig. Elektronisk overførsel af filer letter arbejdsgangene



For transport- og speditionsvirksomheder gælder det om at levere varen i mere end én forstand. Bedre service for kunderne samt stadigt mere komplekse og omfattende opgaver er nogle af de udfordringer, som moderne transportvirksomheder står overfor. Dertil kommer en øget konkurrence på markedet.

Ét af de konkurrenceparametre, som man virkelig kan differentiere sig på, er it. Derfor er det altafgørende med en tidssvarende og målrettet it-løsning for at gøre sig gældende inden for branchen.

Det går stærkt hos Prime Cargo i Kolding. Alle i branchen kan konkurrere på tid og rækkevidde, så det er nødvendigt at konkurrere på andre parametre for at skille sig ud. Her er kundeservice prioriteret højt. Både de informationer og funktioner, der stilles til rådighed for kunderne, og hvor hurtigt nye løsninger kan tilpasses, har stor betydning.

Tid til service

Her har Prime Cargo set en it-løsning som den bedste måde at håndtere de mange kunders øgede krav på. Når de administrative processer effektiviseres, frigøres der tid til at servicere kunderne. Derudover kan funktionerne i en fremsynet it-løsning understøtte den service, kunderne ønsker. Den frigjorte tid, som en effektiv it-løsning giver, betyder desuden mere tid til udvikling af forretningen og til vækst.

Den rette viden

- Hos Prime Cargo er det vigtigste konkurrenceparameter, at vores kunder skal opleve, at vi tænker på helheden - ikke kun på at levere en vare fra A til B. Det, vi differentierer os på, er det, der sker før og efter transporterne adm. direktør, Jesper Høilund.

- Det betyder bl.a. den rette mængde og type information til kunderne, så de kan få den viden, som er relevant netop for dem, påpeger han.

Her kommer it ind i billedet. I foråret 2007 købte Prime Cargo en it-brancheløsning hos Elbek & Vejrup. Løsningen er tilpasset de krav, som Prime Cargo havde, bl.a. til kundeservice, så man kan sørge for, at kunderne får de netop nye servicefunktioner, som de efterspørger. Det giver tilfredse kunder og fokus på den ekstra service, der er vigtig for at skille sig ud.

Personlig dialog

Da Prime Cargo skulle købe nyt it-system, havde virksomheden et stort ønske om et tæt og personligt samarbejde med leverandøren.

- Leverandøren skulle have fuld forståelse for vores ønsker og kende baggrunden for dem. Forståelse for vores branche og personlig dialog var meget vigtigt for os. Når vi bad om noget, skulle det være der med det samme, fortæller Jesper Høilund. Når kundernes ønsker kommer i første række er det vigtigt med hurtig service helt fra leverandøren. Derfor er det væsentligt at have en leverandør, der kan fungere som sparringspartner og som har kendskab til branchen, kunderne og de nyeste tendenser inden for dette marked.

IT skal bare virke

Prime Cargo har med den nye it-løsning et bedre overblik over forretningen ligesom det er blevet muligt at producere betydeligt mere med den samme arbejdskraft.

- Vi har fået fuldstændig føling med, hvordan forretningen går. Det passer perfekt til vores ønske om, at it bare skal virke. Det skal være effektivt, men usynligt, så det ikke er noget, man bruger tid og kræfter på, men som bare understøtter de daglige opgaver, siger Jesper Høilund og tilføjer: - Kundernes ønsker udvikler sig hele tiden, og det betyder ofte nye ønsker til it-løsningen. Det går hurtigt fra idé til praksis og det giver os en stor konkurrencemæssig fordel, fastslår han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064