23948sdkhjf

Lastvognsproducent vil være tæt på sine kunder

Volvo ser det som en del af fremtidens strategi selv at eje og drive serviceanlæg – nyt truckcenter i Hillerød

Volvo ser det som en del af fremtidens strategi selv at eje og drive serviceanlæg – nyt truckcenter i Hillerød



Af Finn Bjerremand

Volvo sætter meget ind på at være så tæt på kunderne som muligt. Det er årsagen til, at den store lastvognsproducent gerne selv vil eje service- og forhandleranlæg rundt omkring.

- Det er nemlig ikke nogen sag at sælge gode lastvogne i dag- udtaler regionschef for Norden Ulf Magnusson fra Volvo Truck Corporation.

Men det er straks sværere at have et godt servicenet med god service.

Det er dog en øvelse, som Volvo-koncernen faktisk mestrer særdeles godt. Det kan man se et godt eksempel på, da den Volvo-ejede forhandler, Volvo Truck Center i sidste uge kunne tage et nyt truck center i brug i Hillerød.

Ulf Magnusson fastslog dog samtidig, at Volvo har tre gode private forhandlere i Danmark, som også gør det rigtig godt.

Skal lægge niveau

Det nye center, er det der i Volvo-regi betegnes som et mellemstørrelse servicecenter for lastvogne, og skal danne standard for fremtidige Volvo Truck Centre i hele Europa.

Som det første Volvo-anlæg, har det nye center fuld og helt implementeret de nyudviklede standarder for et effektivt arbejdsmiljø og lave driftsomkostninger fra Volvo Trucks Europa Division.

Tilsvarende nye anlæg er i øjeblikket ved at blive opført i en række andre lande i Europa, som bl.a. Estland, Litauen, Serbien, Tjekkiet og Italien.

Arkitekt Ann Rosenbeck fra Volvo i Göteborg, der er ansat som network facility manager og network development i den store lastvognskoncern, har været med helt fra starten af byggeriet, for at sikre, at det blev bygget så optimalt som muligt.

Ann Rosenbeck er også ansvarlig for byggeriet af nye Volvo-ejede anlæg i alle andre Europæiske lande.

Tæt på

- Kort afstand mellem kundemodtagelse, reservedelslager og værksted betyder meget for en effektiv kundebehandling, og med to lagerautomater og topmoderne værkstedsbaner glæder vi os til at yde kunderne en førsteklasses service, udtaler filialchef Jens Godtfredsen, Volvo Truck Center, Hillerød

Det nye center omfatter seks gennemkørende servicebaner, der er 28 meter lange. Med den længde vil de også kunne klare modulvogntogene, når de begynder at rulle.

Tre af servicebanerne er udstyret med lange grave, som giver gode arbejdsforhold. Den fjerde servicebane er udstyret med en supermoderne femsøjlet lift, der bl.a. er god til store busser.

Lyst arbejdsmiljø

Hele serviceafsnittet er udformet, så det giver de bedste mulige arbejdsforhold med bl.a. ekstra vinduer og dermed mere dagslys. Gulvet i værkstedet er også udstyret med varme, så lastvognsmekanikerne har de bedste betingelser året rundt.

I forbindelse med ibrugtagningen af det nye Volvo Truck Center i Hillerød, er to ældre anlæg i henholdsvis Frederikssund og Nærum blev lukket ned.

I alt 25 medarbejdere fra de to gamle anlæg er fulgt med til den nye arbejdsplads i Hillerød.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062