23948sdkhjf

Autologistik ramt af flaskehalse

Branchefolk spår stigende kapacitetsproblemer inden for europæisk autologistik.

Branchefolk spår stigende kapacitetsproblemer inden for europæisk autologistik.



Den europæiske bilindustri kommer til at vænne sig til kapacitetsproblemer når det gælder distributionen af færdige motorkøretøjer. Det kom frem på ’Automotive Logistics Conference’ i Istanbul i Tyrkiet, der var arrangeret af de europæiske autologistikvirksomheders paraplyorganisation ECG.

Organisationens formand Frits Mehrtens henviste til de ekstremt smalle marginer, som branchen opererer med. Indtjeningen er simpelt hen for ringe til at retfærdiggøre investeringer i større kapacitet, mente Mehrtens.

- Men disse investeringer er tvingende nødvendige, blandt andet på grund af den nedsatte produktivitet som følge af EU’s arbejdstidsdirektiv, advarede Frits Mehrtens.

Han påpegede også, at flytningen af bilproduktionen til Østeuropa øgede kapacitetsbehovet yderligere, fordi de færdige biler skal køre mange flere kilometer før de er ude hos forhandlerne i Vesteuropa.

Små kassevogne og de populære 4-hjulstrækkere, der udgør en stigende andel af de biler der transporteres, sætter også kapaciteten under pres, fordi de ikke kan transporteres i to dæk som almindelige personbiler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062