Verdens første hybridetransportkøleanlæg med FRIGOBLOCK
Satser på kuldeeffekt og, miljø og energieffektivitet.
På FRIGOBLOCK's stand på TRANSPORT 2007 i Herning er der især fokus på verdens første hybride transportkøleanlæg med FRIGOBLOCK elektrisk generatordrift drevet af lastbilens motor og den integrerede DaimlerChrysler common-rail-dieselmotor.
I dette markedssegment indfører FRIGOBLOCK hermed helt nye dimensioner med 50 procent større køleeffekt, 40 procent mindre brændstofforbrug og CO2-emission, 90 procent mindre udstødnings- og støjemissioner og 400 kg lavere vægt sammenlignet med de traditionelle dieseldrevne køleaggregater til lastbiler.
FRIGOBLOCK er den tredje største europæiske producent af transportkøleanlæg, og firmaet har altid lagt stor vægt på køleeffekt, miljøvenlighed og energieffektivitet.
- Med FRIGOBLOCK's nyudviklede hybriddrev men også med det traditionelle FRIGOBLOCK-generatordrev spares der fra 40 op til 50 procent af omkostninger til brændstof og CO2-emissioner, oplyser FRIGOBLOCK og peger, at man således allerede i dag yder et vigtigt bidrag til CO2-besparelsen, der for øjeblikket kræves af politikerne.
Fine procenterUdover at anlæggene er lette at betjene og meget pålidelige, nævner FRIGOBLOCK, at udstyret har en række fordele.
Det gælder: 100 pct.. større køle- og varmeeffekt, 100 pct. større temperatursikkerhed, 90 pct. reducerede udstødnings- og støjemissioner, 50 pct. mindre brændstofforbrug, 50 pct. mindre vedligeholdelsesomkostninger, 50 pct. vægtbesparelse
En anden vigtig del i produktsortimentet er de effektive FRIGOBLOCK Multi-Temperatur køleanlæg. På grund af dette Multi-temperatur systems tekniske forspring er det meget hurtigt lykkedes FRIGOBLOCK også at opnå et stort kundegrundlag i Danmark, fremhæver den tyske virksomhed.
-----