SAS Cargo tilbyder nu maindeck til USA
Tidligere var det faktisk Finnair Cargo, der delte flyet med Emirates ? men som kilder i fragtmiljøet i Danmark siger: Finnair har været for svag til at markedsføre og sælge det skandinaviske marked til de amerikanske eksportører. Det vil SAS Cargo sandsynligvis vise sig meget stærkere til.
Ruten beflyves én gang ugentligt. Men der er i markedet også en vis undren over, at det kan være særligt attraktivt for SAS Cargo at få helfragterkapacitet til netop New York, som der er megen belly-kapacitet til ? og som trækker tilsvarende lave rater. Men det vil den kommende tid jo vise?
Fleksibelt rutenetværkUnder alle omstændigheder er det endnu et eksempel på, hvordan SAS Cargo, der ikke selv har fragtfly, ved samarbejde med andre selskaber skaffer sig maindeck-kapacitet og hele tiden regulerer udbuddet.
- Samarbejdet med Emirates SkyCargo på ruten mellem Göteborg og New York JFK er nyt. Men derudover har vi p.t. samarbejde med Air China Cargo, Korean Air Cargo, Singapore Airlines Cargo, og Lufthansa Cargo, siger Ulrik Marschall, SAS Cargo?s kommunikationschef.
- Recepten er enkel: Rutenetværket bliver hele tiden evalueret, og kapaciteten bliver justeret op og ned i forhold til markedet. I den sammenhæng finder vi de bedste partnere til den rette destination, siger Ulrik Marschall.
-----