23948sdkhjf

Euro4 Trafic

Renaults vellykkede lille Trafic kassevogn har fået en diskret ansigtsløftning samtidig med motorprogrammet er blevet opgraderet til emissionsstandarden Euro4. Renault har sagt farvel til den gamle 1,9 liters diesel og erstattet den med en 2-liters dCi, der leveres i to varianter ? på henholdsvis 90 og 115 hk. Rækker det ikke kan Trafic leveres med en 2,5 liters dCi-motor på 145 hk.

Renault har benyttet lejligheden til at tilføje et 2-tal ? med romertal ? til Trafic, så man kan kende forskel.

Transport-Tidende har testkørt 115 hk version og det var et behageligt gensyn.

Trafic har glimrende køreegenskaber og er et charmerede bekendtskab bag rattet, når hjulene ruller. Renault har ikke ændret designet i kabinen, men førersædet er skiftet ud med et bedre og mere komfortabelt design.

Fronten er fornyet med nye lygter, hvor blinklysene er integreret i forlygteglasset. Kølergrillen er ændret til mere svungne linier omkring Renault-logoet og så er der også kommet en let forandret plastic-kofanger.

Velafstemt

De 115 heste i testbilen rakte rigeligt til testturene på dansk vej. Motoren trækker smidigt hen over det normale omdrejningsspænd og fungerer velafstemt med den letbetjente 6-trins gearkasse. Drejningsmomentet er 290 Nm, mens 90 hestes versionen har 250 Nm.

2,5 liters motoren leverer et moment på 320 Newtonmeter og kan leveres med Quickshift gearkassen, der er en automatiseret sekventiel gearkasse.

Renault tilbyder fortsat kun ESP som ekstraudstyr og ligger sig dermed opad de hjemlige konkurrenter Citroën og Peugeot.

Selv om mange af de nye modeller fra konkurrenterne har overhalet Trafic på tekning og udstyr - så kan Renault stadig sagtens være Trafic bekendt. Bilen er et kompetent arbejdsredskab og prisen må siges at være i den rimelige ende.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078