2007 er konsolideringens år!
WFS åbnede så sent som i maj måned, 2006, men allerede nu tæller kundelisten British Airways World Cargo, Delta Air Lines, Continental Airlines, KLM Cargo og KLM Cargo's trucking, Air France Cargo, Air China Cargo, Alitalia Cargo så vel som Leisure Cargo, Norwegian, og som seneste nyankommende fra 1. januar i år: Korean Air Cargo.
- WFS? hovedprioriteringen bliver i 2007 at opretholde en fast og høj servicekvalitet over for nuværende kunder snarere end at jagte nye luftfartsselskaber. Faktisk er vi med Korean Air Cargo kommet så tæt på vores kapacitetsloft, 60,000 tons pr år, at jeg vanskeligt kan forestille mig, at vi kunne tage flere all-freighter kunder ind, som for eksempel en stor fragtoperatør som Singapore Airlines Cargo. Men vi naturligvis kan klare endnu nogle mindre selskaber med bellykapacitet, siger Marc Clasen, WFS manager Benelux, der mærkværdigvis fortsat også er chef i Danmark, hvor selskabet åbenbart ikke har fundet et værdigt emne til chefposten. Eller man har måske bare ikke travlt med at tilkøbe sig endnu en omkostning?
Fremtiden på tegnebrættet..- Det betyder imidlertid ikke, at fremtiden er blevet sat på hold hos os; vi indser nødvendigheden af at planlægge for en udvidelse af vores nuværende 7,000 m², og vi har jo sikret os nabogrunde til formålet. Vi er derfor faktisk allerede i gang med at tale med nogle arkitekter for at forme omridset af en udvidelse, så vi kan komme hurtigt fra start, når vi har indgivet et forslag til vore ejere og fået deres godkendelse af finansieringen.
Starttidspunkt- Går det hele, som vi forestiller os lige nu, kan man starte nybyggeriet enten sent på 2007 eller snarere engang i 2008, men som sagt: Det er helt afhængigt af bestyrelsens godkendelse af en ansøgning, der endnu ikke eksisterer, siger Marc.
WFS beskæftiger i dag omkring 57 mand, og der vil sandsynligt komme enkelte nyansættelser til i løbet af året.
-----