23948sdkhjf

Konkurrencen stiger og stiger og?.

Dertil kommer jo de mange ruter ud af Göteborg samt fragterflyvninger ud af andre svenske lufthavne, store som små.

Det betyder voldsomt intensiveret konkurrence med yderligere faldende rater og indtjening ? og den skal også de nuværende operatører som eksempelvis Lufthansa Cargo klare for at holde sig på vingerne?

- Det er da klart altid en stor udfordring for Lufthansa Cargo, når et nyt selskab øger den i forvejen store kapacitet på ruter ud af Sverige til Kina og Asien i øvrigt, erkender Kay Wichmann, Lufthansa Cargo director Nordic and Baltic countries.

- Men vi holder hovedet koldt: Intet er ændret så langt, og vi holder nu øje med markedet for at se, hvordan udviklingen vender med endnu en konkurrent.

Hvor er markedet

- Men det kan nu godt nok undre mig at se alle disse mange nye selskaber lægge an til landing i Stockholm og Sverige i øvrigt: Intet af det materiale, vi er i besiddelse af i form af CASS og andre statistikker lader ane, at der skulle være vækst, behov og plads til endnu mere kapacitet på ruter til Asien og Kina. Jeg tror, at vi i virkeligheden er på vej til at opleve en situation med overkapacitet, og det kan ikke føre til andet end yderligere faldende rater og pres på den yield, der i sidste ende er afgørende for sundheden i en forretning.

- Det er den udfordring, vi hele tiden har stået overfor. Og den er så ikke blevet mindre med Jade Cargo International?s ankomst til Stockholm, siger Kay Wichmann.

For at forvirre billedet yderligere skal det da også med, at blandt ejerne bag Jade Cargo, der startede i August 2006, er ? Lufthansa Cargo med en andel af aktierne på hele 25 procent..

Jade Cargo har afgivet ordrer på hele seks Boeing 747-400ER fragtfly, der leveres frem til 2008.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.612