23948sdkhjf

Nej tak til gods-regulering

Der blev i fredags den 22. februar taget et vigtigt skridt mod en samlet godstransport-strategi, da DTL på et møde forelagde sine ideer for tre ministre

Der blev i fredags den 22. februar taget et vigtigt skridt mod en samlet godstransport-strategi, da DTL på et møde forelagde sine ideer for tre ministre



Det var økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen, justitsminister Lene Espersen og Transport- og Energiminister Flemming Hansen. Ud over DTL deltog ATL, Danske Busvognmænd (DB), Dansk Erhverv, HTS, ITD og Turistvognmændenes Arbejdsgiverforening (TA) i mødet.

Mødet drejede sig om de udfordringer, som vejgodstransporterhvervet står over for

på baggrund af en helt ny analyserapport om vejgodstransport, som vil blive anvendt som input til Transport- og Energiministeriets ”Vejgodsstrategi”. Den ventes færdig i maj måned i år. Mødet er en opfølgning på mødet med de tre ministre i maj måned sidste år, hvor det blev aftalt at udarbejde analyserapporten.

Reguleret erhverv

Rapporten indeholder en beskrivelse af vognmands- og speditionserhvervet i Danmark ud fra udviklingen i forskellige økonomiske og andre nøgletal – med sammenligninger til andre brancher i Danmark og til vognmandserhvervet i udlandet.

- Vi er et meget reguleret erhverv – så meget, at det decideret tager produktivitet fra os. Og det kæmper DTL naturligvis imod. Selvfølgelig skal vi reguleres, men inden for rimelighedens grænser, siger DTLs adm. direktør Erik Østergaard, som kalder den nye rapport for en god start for en intelligent håndtering af branchens mange udfordringer.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069