Cityring-gevinst bliver â€spistâ€
Den kommende metro-løsning må ikke standse for udviklingen og optimering af selve rammerne for mobilitet og fremkommelighed i hovedstaden, mener HTS
Den kommende københavnske metro-satsning, Cityring, hilses velkommen af HTS (tidligere HTS-A), som sammen med S-togsforbindelsen Ringbanen ser et løft af den kollektive trafik, som kan være med til at afhjælpe de store trængsel-problemer til og fra hovedstadsområdet.
Men HTS lægger ikke skjul på, at den stigende trængsel inden for samt til/fra hovedstadsområdet og udviklingen hen mod en metropol må forventes at 'sluge' den ekstra passagerkapacitet, som Cityringen forudsættes at bibringe det kollektive transportsystem fra ca. 2020 og frem.
Må ikke bremse- Den trufne beslutning om etablering af Cityringen må derfor ikke føre til, at der ikke også fremover tænkes i udvikling og optimering af rammerne for mobilitet og fremkommelighed blandt andet inden for det kollektive transportsystem i hovedstadsområdet, lyder det i et høringssvar fra HTS, der som repræsentant for en stor del af transporterhvervet, fremhæver den forbedring, som etableringen af en forbindelsesvej mellem Helsingør-motorvejen og Nordhavnen vil give i form af en forøgelse af kapaciteten og en mere direkte vejforbindelse for en af de primære 'fødekanaler' for person- og godstransport til/fra hovedstadsområdet.
-----