Det Blå Danmark viser flaget
Søfartserhvervet, som under ét kaldes Det Blå Danmark, får den største stand på â€Uddannelse uden Grænser†messen i Herning den 18-21. januar 2007.
Deltagelsen er et led i en flerårig bred rekrutteringskampagne for hele ’Det Blå Danmark’ som har baggrund i en fortsat positiv udvikling og fremdrift i søfartserhvervet sammenkoblet med de faldende ungdomsårgange og dermed frygten for mangel på kvalificerede danske medarbejdere i fremtiden.
Søfartserhvervet har flere gange lanceret rekrutteringskampagner, men mere snævert rettet mod de unge, for at få dem til at vælge en specifik karriere til søs. Med den nye kampagne er der tale om en anderledes koordineret og bred indsats, idet det denne gang er hele den maritime branche, der ønsker at gøre opmærksom på sig selv, som den ekspansive sektor den er og med et utal af erhvervs-, job- og karrieremuligheder der er helt unikke
Muligheder til søs og i landSom den drivende kraft i rekrutteringskampagnen er Michael P. Elwert, med baggrund som kaptajn i Rederiet A. P. Møller og tidligere personaledirektør i A.P.Møller-Mærsk selskabet SvitzerWijsmuller A/S, blevet udpeget.
- Den kampagne, vi er ved at sætte i søen, skal vise, hvilke specifikke muligheder, der er i hele Det Blå Danmark som erhverv og branche, både på land, offshore og til søs. Med en koordineret og målrettet indsats vil vi udbrede kendskabet til hele det maritime erhverv og til mulighederne for job og uddannelse, siger Michael P. Elwert.
-----