23948sdkhjf

Volvo markedsleder i Sverige

Markedsleder i både det tunge og det mellemtunge segment

Markedsleder i både det tunge og det mellemtunge segment



Det blev Volvo, der løb med det største salg af lastvogne i vort naboland sidste år. Såvel i segmentet over 16 ton, hvor Scania også er med, som i segmentet mellem 10 og 16 ton totalvægt blev Volvo vinderen på salgssiden.

- Vi forsætter med at være svensk markedsleder i alle de segmenter hvor vi kan tilbyde Volvo lastvogne. Vi er med det helt fornyede lastvognsprogram stærkere end nogensinde udtaler Ulf Magnusson, der er chef for Volvos forretningsområde Norden, til det svenske fagblad trailer.se.

Voksende marked

Markedet for lastvogne er fortsat inde i en positiv udvikling i Sverige. Inden for segmentet over 16 ton totalvægt er det totale marked gået op fra 4923 til 5297 indregistrerede enheder. Heraf er Volvos markedsandel 2395 enheder, der svarer til 45,2 procent.

Inden for det mellemtunge segment vægtklassen fra 10 til 16 ton totalvægt har Volvo solgt 495 enheder i 2006.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063