23948sdkhjf

Jetpak snart også via Tradevision!

Tradevision er naturligvis velkendt i det nordiske marked inklusive Danmark, hvor selskabets dynamo, Allan Harsbo, har trykket på stort set alle dørklokker gennem tiden og sikret Tradevision?s PC-Pro og andre produkter en nøglefunktion hos speditører og storkunder.

Med aftalen mellem Jetpak og Descartes/Tradevision kan Jetpaks kunder i Norge allerede i dag booke og trace deres ekspresforsendelser via Tradevision. Det vil sige i det system, hvor de i forvejen har al deres kommunikation med luftfartsselskaber. Fidusen er altså, at de slipper for at trykke sig ind og ud mellem separate systemer ? og det skal klart bidrage til at gøre Jetpak?s produkter endnu mere lettilgængelige.

Inden jul er implementeringen færdig i Norge ? og så skal processen rulles videre ud over Sverige og Danmark.

Bolden ruller til Danmark

- Vi ved faktisk ikke i dag, hvornår processen rammer os, siger Henrik Duus Kristensen, Jetpak?s administrerende direktør i den danske del virksomheden.

- Under alle omstændigheder er det godt nyt, fordi det forkorter vejen fra bestilleren, speditøren, til os. Men det skal dog siges, at vi allerede har et meget veludbygget forhold til de danske speditører og andre, der rekvirerer haste-hasteforsendelser. Vi kan med sandheden i behold roligt påstå, at vi kan noget, ingen andre ekspresvirksomheder kan: Vi kan flytte en ekspresforsendelser mellem hvilke som helst punkter i Norden med største hastighed.

-?Hemmeligheden? er, at vi modsat visse andre ekspresselskaber, ikke er afhængige af et eget trafiksystem. Vi anvender hele SAS? trafiksystem såvel som alle andre luftfartsselskabers systemer. Skal vi have en ekspresforsendelser fra Svendborg til Tromsø hentes den ved døre og afleveres ved døren ? og det med booking på første afgang ud af nærmeste lufthavn, uanset om det hedder SAS eller noget andet. Mange af vore konkurrenter er fine til overnight-ekspeditioner, men vi stiller os ikke tilfreds med det. Og det er vores særlige niche i Danmark som i alle andre nordiske markeder.

Positiv vækst

:- Vi oplever da også i 2006 en meget positiv vækst, der afspejler den øgede økonomiske aktivitet i vore økonomier. Men i virkeligheden kan det være lidt misvisende at tale om markedsandele: Bagom mange andre virksomheders ekspresprodukter ligger ofte Jetpak, men her sælges produktet naturligvis under en speditørs eller en anden ekspres-udbyders navn.

- Det har vi det fint med. Men ? det bliver en opgave for os i det kommende år at øge synligheden. Branding, hedder det, og det vil vi gøre meget mere ud af.

- For når vi nu har et så godt produkt, er det da ingen skade til, at kunderne også genkender navnet, siger Henrik.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141