Danmark ?sælges? via Stockholm
Det er den norske GSA-virksomhed GSA Norway, ejet af transportvirksomheden Roadfeeders, der vandt opgaven med at repræsentere og sælge Aeroflot Cargo i Norge, Danmark og Sverige.
Selskabet er selvsagt velplaceret til at sælge Aeroflot Cargo i Norge, mens det ligger anderledes med Sverige og Danmark.
Der var forventninger i markedet om, at GSA Norway enten ville etablere egne kontorer i Sverige og Danmark, eller ? mere sandsynligt ? kontrahere med danske og svenske GSAere om den nationale løsning.
Det danske markedI stedet har GSA Norway, eller rettere Roadfeeders, valgt at placere en ny medarbejder, Igor Kuzyakov, i Stockholm, hvilket naturligvis løser den svenske opgave.
Men samtidig skal samme person også stå for salget i det danske marked, således betjent fra Stockholm. Det er en mere tvivlsom løsning.
Eksempelvis British Airways World Cargo valgte også i en periode at ?køre? salget i det danske marked ved en svensker, siddende i et kontor i Gøteborg. Det viste sig ikke at være en succes?
En start?Men ? måske er der også tale om en indledende manøvre:
- Aeroflot opererer i dag med en Airbus A319 ud af København, og fragtkapaciteten på det fly er jo noget begrænset. Derfor tror vi, den valgte løsning vil vise sig at være tilstrækkelig, siger Inge Mellum, Roadsfeeders.
- Vi vil naturligvis opmærksomt følge udviklingen fremover i også det danske marked. Og viser der sig behov for andre løsninger, vil vi tage action. Vi tilbyder udover flykapaciteten også faste trucking services til Aeroflot?s afgange på andre destinationer, og det giver tilsammen et bredt tilbud til markedet, siger Inge Mellum.
-----