23948sdkhjf

Servisair og Nordic Aero i nordisk alliance

Således startede i maj måned WFS Denmark sin nye fragtterminal i lufthavnens øst-område. Og allerede nu er kundelisten så lang, at det er klart for enhver, at konkurrencen efter års ørkenvandring er vendt stærkt tilbage: SAS Cargo er nu ikke længere ene handlingagent på banen. Og desuden vil også DHL Aviation være klar til at tage nye kunder ind i kølvandet på Korean Air Cargo?s beslutning om at gå til WFS fra årsskiftet.

Men sidst i november rykkede det også på passagerhandlingens område, hvor der til dato har været fire konkurrenter: SAS, Novia, Servisair og det seneste tilkommende selskab: Aero Nordic.

Den 22. november fik den undrende omverden meldingen om et spændende partnerskab mellem de to sidstnævnte, det franskejede Penauille Servisair og Nordic Aero.

Det er så at sige en alliance mellem Goliat og David: Servisair er stærk spiller på verdensplan, mens Nordic Aero som et lille svensk selskab har en mere beskeden størrelse og først kom til Københavns Lufthavn i 2006 med én kunde på listen: Sterling.

Ny konkurrencesituation

Den strategiske alliance mellem parterne betyder, at de tilsammen kan tilbyde en samlet skandinavisk løsning på handlingområdet. Servisair vil stå for håndteringen af kunder i København, Stockholm og Gøteborg gennem Nordic Aero, mens Nordic Aero vil kunne tilbyde sine kunder en løsning, der også omfatter håndtering i Oslo og Helsinki gennem Servisair.

I dag er British Airways, Finnair, Swiss, SN Brussels, easyJet and TAP kunder ved Servisair. Det er velkendt, at i hvert fald SN Brussels vil forlade selskabet og gå til Novia ved årets udgang, mens British Airways og Finnair vil lægge deres kontrakter ud til licitation.

Dermed bliver posen rystet grundigt, og udfaldet af disse udviklinger vil indgå i de spændende nyheder for 2007. Heraklit vil givetvis komme på banen igen?.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063