23948sdkhjf

Lettere for udenlandske rederier

Det betyder i praksis, at svar på alle rederiets henvendelser vil gå igennem én og samme person hos Søfartsstyrelsen. Denne person vil bistå rederiet i spørgsmål om skibsregistrering, syn af skibe, bemanding og spørgsmål inden for Søfartsstyrelsens øvrige ressortområder.

Når det udenlandske rederi henvender sig med ønske omat få en Point of Contact/Key Account Manager, vil Søfartsstyrelsen bede om en række oplysninger, nemlig:

Rederiets navn og nationalitet , Hvilke specielle ønsker rederiet har (ønske om indflagning af skibe/etablering af rederi/teknisk management i Danmark eller andet). Hvilke skibstyper rederiet beskæftiger sig med, Skibenes nuværende flagstat, Skibenes klassifikationsselskaber samt Kontaktperson i rederiet

Søfartsstyrelsen vil herefter hurtigt kontakte rederiet og oplyse hvem, der er Point of Contact/Key Account Manager.

Initiativet er et led i regeringens handlingsplan om "Danmark som Europas førende søfartsnation".

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078