23948sdkhjf

Velkomst til rederier

Udenlandske rederier får én indgang til Søfartsstyrelsen

Udenlandske rederier får én indgang til Søfartsstyrelsen



For at tiltrække udenlandske rederier til at etablere virksomhed i Danmark tilbyder Søfartsstyrelsen nu de udenlandske rederier en Point of Contact/Key Account Manager. Det betyder i praksis, at svar på alle rederiets henvendelser vil gå igennem én og samme person hos Søfartsstyrelsen. Denne person vil bistå rederiet i spørgsmål om skibsregistrering, syn af skibe, bemanding og spørgsmål inden for Søfartsstyrelsens øvrige ressortområder. Når det udenlandske rederi henvender sig med ønske om at få en Point of Contact/Key Account Manager, vil Søfartsstyrelsen bede om en række oplysninger og derefter derefter hurtigt kontakte rederiet og oplyse hvem, der er Point of Contact/Key Account Manager. Initiativet er et led i regeringens handlingsplan om "Danmark som Europas førende søfartsnation".

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078