23948sdkhjf

Rystet over FDM

Formand for styregruppen i DTLs erfagruppe KRAN BLOK ERFA, Frank Segall, Esbjerg, kommenterer FDMs udtalelser omkring afviklingen af specialtransporter:

Formand for styregruppen i DTLs erfagruppe KRAN BLOK ERFA, Frank Segall, Esbjerg, kommenterer FDMs udtalelser omkring afviklingen af specialtransporter:



- Jeg er rystet over de udtalelser der kommer fra FDM, og finder det ude af proportioner, at der er en så negativ holdning til særtransporterne. De største særtransporter er der lavet spærretider for på de strækninger hvor trafikbelastningen er værst. Så politiet har allerede vurderet, hvor der skal reguleres. Så må de øvrige trafikanter acceptere, at det bliver vurderet som væsentlig, at de produkter som køres som særtransport, også skal være på motorvejene.

Jeg har netop været på SAIE Messen i Bologna, og undervejs på en tur gennem Europa, er der mange gange, hvor det ikke er muligt at køre den maksimal tilladte hastighed på motorvejene - der er masser af tilfælde hvor trafiktætheden, vejarbejde og lignende forhold medfører, at hastigheden skal tilpasses forholdene, og det er nok mere rimeligt, at vi her i landet begynder at tage det som en faktor, der skal medregnes i al kørselsplanlægning.

Det er ønskværdigt, at de mest trafikerede strækninger udbygges, men vi bør alle acceptere, at det er en politisk beslutning hvornår der er balance mellem behov og investering.

Jeg kunne ønske, at de øvrige trafikanter, når de ser en særtransport begyndte at tænke: Der kører et Dansk produkt, der sikkert skal eksporteres, og det skaber danske arbejdspladser - ligesom når der kører traktorer på vejene, så er det landbruget, der tjener penge. Vores velfærd er når alt kommer til alt skabt på baggrund af produktion, og det er de produkter vi kører med, siger Frank Segall

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078