CargoWatch breder sig
Med de høje bødetakster og en stor risiko for at få vejet lastvognen af politiet, er behovet for pålidelige vejesystemer steget inden for de seneste år.
Samtidig har mange vognmænd et ønske om at udnytte køretøjerne optimalt og vil derfor gerne have tjek på, om lasteevnen nu også er helt udnyttet, så vognen ikke kører med dellast.
Disse forhold gælder også svenske vognmænd, der netop har fået skruet alvorligt op for bødetaksterne. Derfor har Volvo Lastvogne i Sverige nu indgået en aftale med det fynske Powervison, så svenske lastbilkunder i lighed med danske kunder vil få tilbudt det lastbilmonterede vejesystem CargoWatch-P2 ved køb af nye Volvo lastvogne.
Det er Volvos og Powervisions samarbejde i Danmark omkring CargoWatch vejesystemer, der efter opstarten i maj i pr allerede harvist sig så positivt, at Volvo Trucks nu har besluttet sig for, at alle deres svenske forhandlere skal kunne tilbyde de svenske Volvo-kunder det danske vejesystem.
Mange plusser
- Det er specielt muligheden for at kunne tilbyde et system, som kan veje på parabel-fjedre, der giver den gode synergi mellem de to firmaer. Entreprenør-segmentet, som i mange år har efterspurgt et vejesystem til fuld mekanisk eller kombineret affjedring, har taget meget positivt mod CargoWatch-produktet, hvilket er en af hovedårsagerne til, at Volvo går ?hinsidan? med det danske produkt, oplyser Volvo, som peger på, at CargoWatch vejesystemet udmærker sig ved enkelhed, god præcision, robust udformning og hurtig montage.
- Og Volvo ser det som en naturlig del af sin fokusering på trafiksikkerhed, at medvirke til at udbrede et produkt, som på en enkel måde kan være med til at sikre, at transporter ikke overstiger de tilladte vægtgrænser, lyder det fra Volvo, som varsler opstart af CargoWatch også i Norge og Finland inden udgangen af 2006.
-----