SAS Cargo stiger på Air China ud af Kina
Air China?s frekvens er tre ugentlige flyvning, og SAS Cargo har sat sit fingeraftryk på ruten ved at tegne en aftale om en trediedel af kapaciteten ud af Kina. Det er en meget betydeligt tilvækst i SAS Cargos? fragtvolumen, der i dag løftes ved selskabets Airbus A340 fly med almindeligvis 13 ugentlige flyvninger mellem København og henholdsvis Beijing og Shanghai. Flyvninger, hvor SAS Cargo har kapacitet på omkring 16 tons pr afgang i vestgående retning.
I aftalen indgår også, at Air China har ret til at udnytte ledig fragtkapacitet på SAS? fly ud af København tilbage til landet bag den Store Mur. Men ? det er nu nok mest symbolsk: Det er mere end sandsynligt, at der i forvejen vil være god plads i bugen på Air China?s egne fragtfly på tilbagerejsen. Efterspørgslen på fragtkapacitet er fortsat umådelig og umættelig ud af Kina med tårnhøje rater til følge, mens flyene buldrer stort set tomme på returrejsen med afgrunds-lave rater til følge?
Det bedste match- Aftalen med Air China er resultatet af en yderst intensiv indsats for at finde ekstra kapacitet til luftfragtens pt vigtigste marked. Vi har gennemgået mange muligheder, men netop aftalen med Air China er det bedste match til vore behov for kapacitet og frekvens. Det er de afgørende parametre for os, siger Kenneth Marx, SAS Cargo CEO.
SAS Cargo har desuden også i flere år drevet en helfragter ud af Gøteborg til Shanghai, og denne tjeneste fortsætter naturligvis uændret.
-----