23948sdkhjf

DAT på Bornholm: Post om natten, passagerer om dagen

Kontrakten har en årlig værdi på 14 millioner kroner og omfatter natlige flyvninger mellem de to landsdele i en toårsperiode, med indbygget mulighed for forlængelse i endnu to år.

Dermed fortsætter DAT på postruten, som selskabet overtog midt i en tidligere kontraktperiode efter det krakkede MUK Air. Med på sidelinien er så Cimber Air, der i samme licitation vandt retten til at overtage efter DAT, hvis dette selskab skulle blive forhindret af den ene eller anden grund i at opfylde sine forpligtelser.

Nye betingelser til Bornholm

Hos DAT er kontrakten med Post Danmark af stor betydning:

-Vi er rigtig glade for at have vundet kontrakten om postflyvning til Bornholm. Det sikrer stabilitet i vores produktion fra København og holder et fly beskæftiget på et fornuftigt niveau. Samtidig er det også med til at sikre vore fortsatte betjening med passagertrafik til Bornholm, lyder det fra DAT, som tilføjer:

-Vi har brugt alle midler for at nå en belægning på, ruten der sikrer de lave priser. Og vi har gjort det over ni måneder. Selvom flere end 6,000 passagerer valgte DAT i marts, er det ikke lykkedes at nå op på et belægningsniveau, der gør, at vi vil fortsætte uændret. Selvom belægningen og indtjeningen måned for måned er støt stigende, vil det tage for lang tid, før vi når et tilfredsstillende niveau.

Belægningsbarometer

- Vi har derfor stået overfor to muligheder. Helt at indstille passagerflyvningen eller at fortsætte med et reduceret program på de mest populære afgangstider. Dagens anden gode nyhed er derfor, at vi har valgt at fortsætte, og forhåbentligt vil bornholmerne bakke op om dette. Vi har nu sat et belægningsbarometer på www.dat.dk, der indikerer, hvordan det går. Selvom vores frekvens bliver mere end halveret håber vi, at man stadig vil vælge DAT, når det er muligt og dermed sikre en fortsat konkurrence og lave priser, lyder det fra seskabet.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078