23948sdkhjf

Endelig fuldt hus i CASS Finland!

CASS er det avancerede fragtafregningssystem for medlemmer af IATA. Gennem CASS slipper luftfartsselskaber for separat afregning af hvert enkelt fragtbrev til speditørerne ? og speditørerne får månedligt overført den samlede afregning for al den fragt, der har haft med det enkelte IATA-luftfartsselskab. Det giver tryghed, forenkling af administration og bogholderi og desuden sikkerhed for, at købere og sælgere af fragtens produkter faktisk har pengene til at betale med: Der er nemlig også en nøje løbende kreditvurdering af det enkelte selskab.

CASS Finland blev etableret i april 2003, men indtil nu har markedet lidt under, at dets største spiller ? Finnair ikke var med. Det gjorde blandt andet en samlet oversigt over det finske luftfragtsmarked uoverskuelig, og eftersom Finnair Cargo er markedets største selskab betød det jo også, at alle speditører mv fortsat har været henvist til individuel afregning med Finnair.


Store opgaver

Årsagen til Finnairs langsommelighed er angiveligt de store opgaver i forbindelse med implementering af selskabets eget IT-fragtsystem, Ego, der bygger på Cargolux? CHAMP. Det har i hvert fald været forklaringen?

Nu er det slut: Finnair Cargo slutter sig nu til medlemslisten hos CASS, der i dag rummer selskaberne Air Canada, Air France, British Airways, Emirates, Japan Airlines, KLM, Martinair, Nippon Cargo, Polar Air, SAS, Saudi Arabian Airlines, Singapore Airlines, Swiss, Thai Airways Int'l, og Varig.

Dertil kommer de selskaber, som Weco AirCargo er GSA for i Finland: Africa West, Austrian Airlines, Cargolux, FedEx, Korean Air, LTU og Qantas.

Sirius Air kommer dertil med Cubana and MEA, mens NordicGSA tilfører LOT, SN Brussels, and Turkish Airlines.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.066