Faroejet satser på start i maj
Egentlig var første melding, at selskabet ville se første flyvning allerede i marts ? men det lykkedes trods alle bestræbelser ikke.
Det står nu fast, at flytypen bliver Avro RJ 100 og dermed meget lig den, der benyttes af Atlantic Airways, der har fem BAe 146 på sin rute.
Atlantic Airways har som bekendt været alene om betjening af ruten siden hedengangne Maersk Air trak sig ud i 2004. Dog bortset fra en kort periode omkring julen 2004, hvor det danske DAT søgte at få foden indenfor.
Det gik som bekendt ikke, så det har været så som så med konkurrence om betjeningen af den livsvigtige rute.
AmbitionerneDet nye selskab dukkede første gang frem kort før julen 2006, hvor en investorgruppe omkring Knut Lutzen trådte frem. Opgaven var at samle tilstrækkeligt med investorer til at starte det nye selskab, og disse bestræbelser er altså nu kroner med held, idet tegningsperioden dog løber frem til 21. marts.
Som en del af forretningskonceptet er et mål om at vinde op til 30 procent af passagermarkedet på ruten ? og det er jo en ambition, der vil noget?
Faroejet har nu leaset en Avro RJ 100 og skrevet kontrakt med Malmo Aviation om flyvedligehold i Københavns Lufthavn.
-----