23948sdkhjf

Lastbiler som rullende image-skabere

En lastbil kan være alle tiders udstillingsvindue på landevejen og i bybilledet, hvis skiltningen på siden er spændende, farverig og iøjnefaldende. Det har mange opdaget og det har det nye firma SignHouse i Padborg ikke været sen til at opfange.

En lastbil kan være alle tiders udstillingsvindue på landevejen og i bybilledet, hvis skiltningen på siden er spændende, farverig og iøjnefaldende. Det har mange opdaget og det har det nye firma SignHouse i Padborg ikke været sen til at opfange.



Søren Frederiksen, som stiftede SignHouse for kun et år siden har hele tiden måttet udvide staben - fra sig selv som ene iværksætter til 11 ansatte i dag for at kunne følge med en forrygende udvikling, som dels skyldes, at interessen for skiltning i sig selv er blevet større - bl.a. fordi det er blevet væsentligt billigere og hurtigere at få en god løsning og dels skyldes, at SignHouse har skabt sig et godt navn.

Han fortæller, at det er brugen af folie i stedet for en langt dyrere løsning med lakering, der har gjort det mere attraktivt at bruge lastbilernes reklameværdi.

- Det er sket selv om trenden jo i mange af de større vognmandsvirksomheder er, at begrænse brugen af udsmykninger og den slags. Både fordi man jo ikke har materiellet så lang tid af gangen som tidligere. Og også fordi mange benytter sig af lejet materiel, som man hurtigt kan skille sig af med eller udskifte, fortæller Søren Frederiksen.

- Og her kan man så have fordel af at bruge en skilte-løsning med folie i stedet for at få lakeret køretøjet. Sælger man lastbilen er det bare at trække folien af, så er den helt neutral igen. Og så er det jo både billigere og hurtigere med folie-løsningen.

Men ifølge Søren Frederiksen er der mange vognmænd, som har fået øjnene op for image-værdien af en god skiltning på køretøjet.


Holder trit med moden

- Og dertil kommer at mange af vognmændenes kunder - producenter - gerne vil have det ekstra udstillingsvindue under transporten. Og vi kan jo levere både langtidsholdbare løsninger, eller nogle, som ikke holder så længe. F.eks. har en virksomhed som Hennes & Mauritz næppe brug for et reklameskilt, som holder i årevis. For dem handler det måske kun om nogle måneder, før moden er skiftet. I den slags situationer er det rart hurtigt at kunne skifte folie-skiltet ud.

Han fortæller, at han var meget spændt på, hvordan det hele ville forløbe, da han startede op for et års tid siden.

- Men jeg må sige, at det er gået stærkt. Ikke at jeg så meget som et øjeblik har fortrudt, men jeg har haft særdeles travlt, og vi har stadig travlt, selv om vi nu er flere ansatte.

- Og vi forventer også at have travlhed i den kommende tid. Heldigvis, siger Søren Frederiksen, som gerne vil udvide virksomheden med nye afdelinger, men som samtidig ønsker at have fast grund under fødderne, inden han kaster sig ud i yderligere satsninger.

- Det har jo kostet både kræfter og penge at opbygge virksomheden, og jeg mangler endnu noget, før rentabiliteten er i orden og der kommer overskud. Vi er stadig i opbygningsfasen, og det tager nok lidt tid at komme helt på plads, siger han. Så selv om vi naturligvis gerne vil ende som et verdensfirma, så er det nok klogest at tage tingene lidt efter lidt, siger han.

Mund-til-mund

SignHouse har oplevet, at kunder har set lastbiler med en god og synlig image-effekt og derfor selv har ønsket at få en løsning - og altså gerne den løsning, som SignHouse er mester for. På den måde er der en slags dobbelt virkning.

- Vi har erfaret at mange af vores kunder har hørt om os via mund-til-mund metoden. Og det er vi naturligvis glade for, fortæller Søren Frederiksen, som peger på, at virksomheden har mange nye kunder, og at det er afgørende for ham, at de har lyst til at komme igen.

- I øjeblikket får vi mange henvendelser fra nye kunder, og vi har bestemt ikke lyst til at sige nej til opgaver. Men på den anden side et det afgørende for os, at kvaliteten er i orden.

- Hvis først man begynder at gå på kompromis med kvalitet og service, så er der jo ingen, der bliver tilfredse - heller ikke os selv, siger han.

Søren Frederiksen, der er 27 år begyndte sin karriere hos Sækko Presenning, hvor han lærte håndværket og sluttede som afdelingschef, inden han valgte af starte for sig selv.

SignHouse arbejder IT-baseret og satser på både kreative og farverige løsninger, som lever op til både kunde-ønsker og en høj standard.


Lang holdbarhed

Selv om folie-løsninger som nævnt er væsentligt billigere end lakerede løsninger kan de fås i meget forskellige udformninger. De kan designes, så de holder nogle få måneder og de kan udføres så de holder i ti år, fortæller Søren Frederiksen.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128