Bridgestone aktiv i vejsikkerhed
Dækproducenten Bridgestone Europe går nu ind og støtter målsætningen i det "Europæiske Charter for vejsikkerhed", som er et af EU's vigtigste tiltag for at nedbringe antallet af trafikdræbte
Ambitionen er en halvering af det uhyggelige tal inden år 2010.
Som førende producent af dæk og gummiprodukter, anser Bridgestone selv sikkerhed for at være en central del af sin virksomhedsfilosofi og har derfor, sammen med 200 andre virksomheder, foreninger og selskaber, underskrevet målsætningen i det europæiske charter.
Alle deltagere forpligter sig til at støtte de underliggende principper og udføre specifikke sikkerheds-relaterede tiltag, ligesom de skal dele gode vaner og forelægge dem til vurdering.
For at kvalificere sig og få lov at bruge EU's mærke i markedsføringen af sine aktiviteter, gennemgår man en evalueringsprocedure
Bridgestone's hovedbidrag ligger i firmaets "Think before you Drive" kampagne
- Dækkene er et af de sikkerhedselementer, som folk oftest overser, sagde Bridgestone
Europe's Chairman, CEO og President Minekazu Fujimura ved den globale lancering af kampagnen.
Bridgestone understreger, at man stadig deler grundlæggeren Shojiro Ishibashis drøm om at skabe et ulykkes-frit samfund.
- Og vore bestræbelser sammen med mange andre selskaber, på at nå en 50 procent
reduktion af trafikdræbte på de europæiske veje i år 2010 er et stort skridt i den rigtige retning, lyder det fra dækproducenten.
-----