23948sdkhjf

Læserindlæg: Vågn op

- Er det ikke snart på tide, at vi vågner op og gør noget ved de store bøder, der bliver pålagt os, hvis vi begår en fejl, spørger vognmand Leif Hansen i denne kommentar.

- Er det ikke snart på tide, at vi vågner op og gør noget ved de store bøder, der bliver pålagt os, hvis vi begår en fejl, spørger vognmand Leif Hansen i denne kommentar.



- Vi prøver at passe vores arbejde så godt vi kan, lyder det fra Leif Hansen, som forklarer:

- Jeg som vognmand, står med den største bøde, hvis mine chauffører kommer til at lave en fejl. Men jeg kan jo ikke sidde ved siden af dem hele tiden, og se om de gør noget forkert. Men ved kontrol er det arbejdsgiveren, der har ansvaret.

Men hvad hvis en minister begår en fejl? Det bliver der ikke talt om på samme måde.

Så derfor synes jeg, at det er uartigt, at vi vognmænd modtager sådanne store bøder for at begå en fejl, selv om jeg naturligvis har respekt for, at loven skal. overholdes.

Jeg kan se på min lille butik, at omsætningen falder på grund af de stramme bøder – en bøde for en lille bagatel, som at glemme at stille på knap. Ofte er der 1-2 timer tilbage på skiven, når man kommer hjem, men man tør ikke at udnytte den tid, for tænk nu hvis den bliver overskredet med en lille smule.

Man kan godt forstå, at chauffører finder andet arbejde. For hvem har lyst til en bøde på 10.000-20,000 kr. for at passe sit job?

Nogle mennesker siger så, at der er vores eget problem at tilrettelægge turen efter de regler, der er. Det kan dog ikke altid lade sig gøre i praksis.

Men så længe, at ingen fra branchen kommer ud af hullerne, sker der ingenting. Og der bliver givet presset flere ting ned over os. Hvis vi stod sammen, kunne der måske gøres noget.

En ting er sikkert, det bliver gode tider for budcykler

Jeg læser også, at der er nogle vognmænd, der kører med fem lastbiler men kun har to tilladelser. Politiet i Århus er blevet gjort bekendt med dette problem, og det blev løst med en opringning til vognmanden, som fortalte til politiet, at man kun kørte med to lastbiler ad gangen. Så blev der ikke gjort mere ved denne sag. Så hvorfor søge nye tilladelser, når man kan køre uden, spørger vognmand Leif Hansen.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062