23948sdkhjf

Privaten blev for trang for det dynamiske firma

Mikael Handryziak etablerede for ca. fem år siden sin vognmandsforretning med bare en enkelt lastvogn hjemme i huset uden for Næstved - siden er det gået stærkt.

Mikael Handryziak etablerede for ca. fem år siden sin vognmandsforretning med bare en enkelt lastvogn hjemme i huset uden for Næstved - siden er det gået stærkt.



Efter at have kørt med den ene lastvogn i en periode begyndte vognmanden at få flere lastvogne, og siden har udviklingen nærmest ikke stået stille.

Ved indgangen til år 2006 rådede MH Transport over 12 trækkende enheder og ikke mindre end 10 tippeladstrailere plus et par andre trailere.

Transportopgaverne omfatter for en stor dels vedkommende bygge- og anlægskørsel med tippesættevognene, men også distribution og trucking af pulvertanke indgår i virksomhedens produktsortiment.

I mellemtiden har Mikaels kone Annette sagt sit job som hjemmehjælper op og er blevet administrationsleder på full-time, så der i dag faktisk er tale om et rigtigt familiefirma. For at kunne følge med har Annette Handryziak også taget sig en merkonomuddannelse med hovedvægt på virksomhedsøkonomi. Noget som hun har glæde af hver eneste dag.

Nu er der plads

Anette Handryziak siger til Trans Inform:

- Vi finder godt ud af det sammen. Vi tager ikke problemerne fra arbejdet med hjem. Sidste år blev det dog for trangt at være hjemme i Lov, så i andet kvartal flyttede MH Transport ind på Smedevænget i Næstved, hvor tidligere vognmand Poul Hansen i sin tid havde sit domicil.

På den nye adresse er der god plads samt en god værkstedbygning med tilhørende kontorfaciliteter.

I 2005 er der anskaffet flere nye lastvogne. Mikael Handryziak siger til Trans Inform, at han for år tilbage både kørte med Volvo og Scania lastvogne. Nu er det dog mest DAF- lastvogne som han anskaffer sig. Tre nye Volvo FH'er er væk efter kort tid.

Flere km end opgivet

Mikael Handryziak har undervejs også prøvet at købe en brugt lastvogn af et firma, som udelukkende handler med brugte lastvogne. Det var en lidt anderledes oplevelse. Der var tale om en ældre Scania 143, der havde kørt en del kilometer.

Efter at MH Transport havde overtaget den brugte Scania skulle den gøres klar til at blive lakeret om i MH Transports farver. Under arbejdet med at adskille vognen fandt man pludselig et glemt diagramark, som viste et noget højere kilometertal end det, som vognens speedometer stod på ved overtagelsen.

Mikael Handryziak fortæller, at han efter en kort forhandling med brugtvognshandleren fik en check tilsendt, som godtgørelse for vognens speedometer-stand.

Den seneste vogn er dog en helt ny langsnudet Scania T580, der desværre blev ødelagt ved et uheld kort efter nytår. En chauffør på et andet vogntog overholdt ikke sin ubetingede vigepligt ved udkørsel på en hovedvej, hvor MH Transports nye T580'er netop kom kørende. Umiddelbart kan den langsnudede Scania nok ikke erstattes med en tilsvarende version, da modellen er taget af programmet.

Det var ellers meningen at Mikael Handryziak selv skulle køre Scania'en.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078