SAS Cargo implementerer Cargo 2000 systemer
Cargo 2000 gør det muligt for os at reagere proaktivt i forhold til vores kunder, hvis vi har en forsinkelse, eller hvis en kunde ikke har afleveret godset i rette tid. Dermed får begge parter tid og mulighed for at rette eventuelle fejl og spare værdifuld transporttid, siger Kenneth Marx, SAS Cargo?s administrerende direktør.
Cargo 2000 arbejder for, at der bliver udvekslet identiske kvalitetsmålinger mellem afsender og flyselskab, hvilket gør det nemmere og enklere at finde frem til mulige forbedringsområder i transportkæden. ?
Færre processer
Det nye kvalitetsmålingssystem satser på at nedskære antallet af processer i transportforløbet mellem afsender og modtager. Det vil især reducere andelen af arbejdstunge processer og mindske den tid, der i dag bliver brugt på at håndtere uregelmæssigheder.
Cargo 2000 er en IATA interessegruppe, som har samlet en række store virksomheder, blandt flyselskaber, speditører, landevejstransportører og fragthandling-agenter med det formål at indføre et nyt fælles kvalitetsstyringssystem for den globale luftfragtsindustri.
Målet er at indføre målbare processer, der er støttet af data og som bygger på fælles kvalitetsstandarder. Dermed øges effektiviteten og kundeservicen samtidig med, at driftsomkostningerne mindskes.
FejlkilderSystemet vil også føre til, at alle parter gennem de månedlige rapporteringer kan identificere flaskehalse og fejlkilder ? og vel at mærke være enige om, hvor de er og hvem, der har ansvaret for dem.
-----