23948sdkhjf

Anbefaler havnetunnel

DTL foretrækker en havnetunnel-løsning til den tunge trafik i København frem for et forbud med lastbiler i byen, som Bremen netop har gennemført

DTL foretrækker en havnetunnel-løsning til den tunge trafik i København frem for et forbud med lastbiler i byen, som Bremen netop har gennemført



Af hensyn til partikelforureningen har bystyret i Bremen besluttet at forbyde lastbiler, der er ældre end de kommende Euro 4-standarder at køre gennem byen med mindre, de har et ærinde. Ellers må de køre uden om byen.

- Et sådant transit-kørselsforbud kan ikke opfattes som urimeligt, men forudsætningen er naturligvis, at der er brugbare veje uden om byen. Man kan sammenligne med København, som ønsker at omdanne en stor del af byen til en miljøzone.

Efter DTLs opfattelse er løsningen for København at få gang i byggeriet af den stærkt savnede havnetunnel, som kan aflaste byen for den tunge trafik, der ikke har et direkte ærinde i midtbyen. Ingen vognmand kan finde på at sende sine lastbiler gennem København uden af have et ærinde, hvis der var mulighed for at køre uden om. Derfor er det vigtigt at få gang i planerne om en havnetunnel og en forbindelsesvej til Lyngbyvejen. Det gælder ikke mindst for containertrafikken med lastbil til og fra Københavns Havn, siger DTLs adm. direktør Erik Østergaard.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109