Fra far til søn
Mange overser den mulighed, når uheldet er ude, men en hurtig og effektiv indsats begrænser yderligere værditab. Det gavner både den enkelte sag og på sigt også forsikringspræmieniveauet.
Det er når uheldet er sket, at W. Haustein ApS kommer på banen. Firmaet har gennem en årrække opbygget ekspertise i at yde service omfattende tilstedeværelse på uheldsstedet, bjærgning, oprydning og dokumentation samt den efterfølgende dialog med forsikringsselskabet. Og så er det vigtigt at have ét netværk af kontakter.
Stærkt netværk- Vi koncentrerer os om skadesservice og besigtigelse, alternativt salg af beskadigede varer og overlader andre beslægtede opgaver til samarbejdspartnere, fortæller Henrik Haustein. - Vi har etableret tæt samarbejde med disse kontakter blandt andet via besøg, og samarbejdet betyder for eksempel, at vi kan afgive betalingsgaranti, således at en transport kan fortsætte og undgå unødig forsinkelse, fordi man venter på betaling for en bjærgning.
- Den internationale vinkel sikres gennem vor egen forbindelse til Italien, hvor vi har en fast medarbejder. Dario Messina har base i nærheden af Verona og har indgående kendskab til både dansk og italiensk sprog og kultur. Darios tilstedeværelse sikrer et højt serviceniveau, når der sker skader i Italien.
I resten af Europa sikres serviceniveauet igennem det fintmaskede net, der er opbygget gennem årene.
Fremtidig styrke
- Som grundlag for den videre udvikling af virksomheden er der netop sat gang i en række aktiviteter, fortsætter Henrik Haustein. - Vi har styrket vores markedsføringsaktiviteter og har gennem de seneste år systematisk opbygget en omfattende database med et netværk af kontakter. Ud fra denne brede kontaktflade vælger vi efter den konkrete opgave, hvem der skal være til stede, uanset hvor i Europa uheldet sker, og afhængig af hvilken type gods, der skal håndteres. Og vi vil - primært inden for europæiske forsikringsselskaber - fortsat styrke og udbygge netværket, slutter Haustein.
-----