Hjælp til dæk-bundlinjen
- Sammenlignet med andre koldvulkaniserede regummierede dæk til lastbiler og busser har Kplus 30 en gennemsnitlig levetid, der er 15-30 procent længere, påpeger Nordisk Dæk Import, som tilføjer: - Ved sammenligninger af udgifter til dæk ? både nye og regummierede ? giver Kplus 30 klart den laveste omkostningsfaktor inden for alle anvendelsesområder, viser forbrugertests udført på blandt andet det tyske marked.
- Alle tests viser, at der totalt set er penge at spare. Målt ?på bundlinien? viser det sig, at Kplus 30 giver mest værdi for pengene, samtidig med at sikkerhed og køreegenskaber er fuldt på højde med konkurrerende dæk, siger salgschef Steen Kikkenborg, NDI.
- Vi ser Kplus 30 som en overbygning til Kraiburgs standardlinie, som NDI under navnet ?Euroband? har produceret i 20 år. For mange af vore kunder vil Kplus 30 være netop det produkt, der lukker ?hullet? op til nye ? og dyrere ? dæk, siger Steen Kikkenborg.
- Kraiburg har en markedsandel for koldregummierede dæk på 24 pct. i Europa. I løbet af et år har Kplus 30-linien opnået en markedsandel på 5 pct. i Tyskland ? det svarer til 35.000 dæk - og fra NDI forventer vi nogenlunde samme udvikling i Danmark, siger han.
Fem i Danmark
Produktionen af Kplus 30 på NDIs regummieringsfabrik Euroband i Brørup startede først på efteråret, og de første dansk producerede Kplus 30 dæk er nu kørende hos danske vognmænd. I Danmark fås Kplus 30 foreløbig i fem forskellige designs, der dækker fjern- og regionaltransport, by- og lokaltrafik samt kørsel på dårlige veje og vinterkørsel.
-----