23948sdkhjf

Bygger stadig skovvogne

Den Lastas-ejede opbygger.virksomhed har ikke glemt hvordan man bygger special-trailere til skovkørsel Mens Molgjer Vognfabrik var en selvstændig virksomhed, havde man en specialitet på programmet, nemlig skovvogne, som man byggede op helt fra bunden. Selv om det nu er en del år siden, at Lastas-koncernen overtog Molgjer Vognfabrik, der ligger nabo til Lastas' hovedkvarter i Hedensted, har man ikke glemt, hvordan en skovtrai-ler skal bygges. For kort tid siden er medarbejderne hos virksomheden nemlig startet på to længdevanger, som bliver sat sammen ,og derefter groft sagt bliver forsynet med en akselsektion i den ene ende og en kingpin i den anden ende.

Den Lastas-ejede opbygger.virksomhed har ikke glemt hvordan man bygger special-trailere til skovkørsel

Mens Molgjer Vognfabrik var en selvstændig virksomhed, havde man en specialitet på programmet, nemlig skovvogne, som man byggede op helt fra bunden.

Selv om det nu er en del år siden, at Lastas-koncernen overtog Molgjer Vognfabrik, der ligger nabo til Lastas' hovedkvarter i Hedensted, har man ikke glemt, hvordan en skovtrai-ler skal bygges.

For kort tid siden er medarbejderne hos virksomheden nemlig startet på to længdevanger, som bliver sat sammen ,og derefter groft sagt bliver forsynet med en akselsektion i den ene ende og en kingpin i den anden ende.



Det skal ende med at blive en ny Kel-Berg skovvogn, der skal leveres til en af firmaets tro-faste kunder, som i forvejen har Molgjer skovvogne i sin vognpark. Man har ikke skovvog-ne på standardprogrammet i Kel-Bergs omfattende sortiment.

Særlige krav

Men kravene til en skovvogn, er væsentlig forskellig fra mere standardiserede trailere, så det er en typisk opgave for Lastas Molgjer Vognfabrik.

Siden opbygger-virksomheden blev overtaget af Lastas-koncernen har der været et meget højt aktivitetsniveau.

Her laves Truck Line opbygningerne af nye trækkere for de øvrige Lastas-virksomheder. Det betyder, at der konstant står nye DAF, Scania og Volvo lastvogne til opbygning hos Lastas Molgjer Vognfabrik.

Årligt bygges der ca. 200 standardtrækkere op. Samtidige udføres det meget af også det mere specielle, som f.eks. påbygning af betonkanoner på korte toakslede trailere.

Direktør Anders K. Larsen siger til Trans Inform, at man har indledt et samarbejde med den store producent af betonkanoner Stetter samt den danske importør af Stetter.

For at kunne matche kravene til påbygning af betonkanoner, er der blevet udviklet et nyt Kel-Berg chassis, der er specialkonstrueret til opgaven.

Mere efterspurgt

På Lastas Molgjer Vognfabrik laves også dobbeltdæk til Kel-Berg trailere, et produkt der med ønsket om højere effektivitet inden for transportsektoren, bliver mere og mere efter-spurgt hos købere af nye trailere.

Molgjer Vognfabrik laver desuden reparationer og servicearbejde på alle mulige opbygnin-ger, samt trailere og påhængsvogne.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062