DHL investerer i ekspres
DHL kaster over en milliard EUR ind i det europæiske ekspres-forsendelses-segment. Målet er inden 2008 at fordoble antallet af DHL-centre til 30.000.
Investeringen handler mere specifikt om at udbygge antallet af â€drop-off-pointsâ€, hvor kunderne kan aflevere deres forsendelser, eksempelvis i supermarkeder, på jernbanestationer, i vekslekontorer og i kædebutikker i Nederlandene, Italien, Spanien, Storbritannien, Schweiz, Polen og Sverige.
I Nederlandene har DHL indgået kontrakt med Videoland, og det forlyder, at forhandlinger vil blive ført med ejerne af bagerbutikker, dyrehandler og andre småbutikker, og virksomheden forventer for eksempel at have etableret yderligere 350 afleveringssteder i Nederlandene i januar 2006. For en måned siden annoncerede DHL, at man er i gang med at stable et tilsvarende netværk på benene i USA, hvor UPS og FedEx allerede er meget aktive. Et bredt netværk af DHL opsamlingssteder findes allerede i Tyskland, hvor kunderne i dag får rabat, når de selv afleverer forsendelserne til et opsamlingssted.
-----