Vigtigt aktiv for SAS Cargo!
Men ?barnet? er skam velkendt ? det er det gamle Maersk Air Cargo, der blev købt at SAS Cargo og som nu drives videre under det fancy navn som ? ikke et selvstændigt datterselskab, men som en forretningsenhed inden for den kommercielle division, der har Jimmy Kjærsvold som chef.
Men, siger mange i branchen: Had vil SAS Cargo med en GSA-virksomhed??
- Principielt er det rigtigt, at GSA virksomhed ikke hører til inden for SAS Cargo kerneforretningsområder. Men købet af selskabet fra Sterling er ikke desto mindre betydningsfuldt for os, fordi det yderligere øger bredden i vores samlede serviceudbud, siger Kenneth Marx, SAS Cargo?s topchef.
Neutraliteten- Vi har nu lagt Cubic Air Cargo ind som en selvstændig og neutral forretningsenhed inden for vores kommercielle division. Men intet er jo uforanderligt; skulle det vise sig, at der er gode argumenter for på et senere tidspunkt at gøre GSA virksomheden til et selvstændigt datterselskab, vil vi naturligvis overveje at gøre det.
- Spørgsmålet drejer sig jo dybest set om selskabets neutralitet. Og vi har naturligvis været i forhandlinger med samtlige kunder i det gamle Maersk Air Cargo, og blandt dem er der ingen, der har haft indvendinger mod vores overtagelse af selskabet, eller ønsket at afbryde deres løbende kontrakter.
Et godt match- Vi har således spillet åbent ud og ser vores overtagelse som en mulighed for at bevare den kompetente medarbejderskare, der følger med i selskabet, og for at optimere indsatsen af vores egen kompetence og vore systemer. Det er et på alle måder godt match, siger Kenneth Marx.
- Og så har jeg i øvrigt sagt til Jimmy Kjærsvold, at jeg forventer, at Cubic Air Cargo vokser sig til dobbelt størrelse inden for de næste tre år!
-----